ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüriGezi / İnceleme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Dönem Sunumu Konularının ve Grupların Belirlenmesi | |
2 | Arazi Özellikleri ve Geliştirilmesi | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
3 | Temel Sistemleri | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
4 | Betonarme Yapım Sistemleri | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
5 | Yapı Blokları ile oluşturulan duvarlar | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
6 | Çelik Yapım Sistemleri | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
7 | Çelik Yapım Sistemleri | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
8 | Ahşap Çerçeve Sistemler | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
9 | ARA SINAV | |
10 | Açıklıklar: Kapılar, Pencereler ve Cam | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
11 | Merdivenler | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
12 | Çatı ve Cephe Sistemleri | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
13 | Dönem Sunuları | Süreli Yayınlar ve Malzeme KataloglarıPeriodidal Journals & Catalogues |
14 | Dönem Sunuları | Süreli Yayınlar ve Malzeme KataloglarıPeriodidal Journals & Catalogues |
15 | Dönem Sunuları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | CHING, FRANCIS D. K. (2003). “Building Construction Illustrated” John Wiley & Sons, Inc., Third Edition, New York. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Süreli Yayınlar (RAF, DETAIL) ve Malzeme KataloglarıPeriodicals and Material Catalogues |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 6 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 96 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest